Klantenservice

Hi! Even een aanname; je zal op de contactpagina zitten omdat je ons iets wilt vragen, advies nodig hebt of je verhaal wilt delen. Wij vinden het altijd leuk om iets van je te horen en staan voor je klaar. Vul hieronder het contactformulier in en we doen er álles aan om je zo snel mogelijk iets terug te laten horen. ♥

Neem contact op

FAQ

1. OVER DE KLEDING
1.1. Hoe zijn de maten?

Bij ieder product hebben wij, bij de specificaties, je hopelijk genoeg informatie gegeven over de maten. We hebben geen maattabel online staan. Wil je meer informatie over een bepaalde maat en de pasvorm? Mail ons gerust. We zijn er echt voor je en inmiddels als geen ander in staat om virtueel je maat in te schatten :) Sterker nog, als wij er naast zitten, betalen wij je retourkosten!

2. BESTELLEN
2.1. Hoe plaats ik een bestelling?

Bestellen is erg simpel. Kies je product, selecteer de juiste maat en klik op IN WINKELWAGEN. Nog meer nodig? Je kan nu meerdere producten toevoegen. Je winkelwagentje bekijken? Klik rechtsboven op het 'winkelmandje' en je ziet de producten die je erin hebt zitten. Klaar om te bestellen? Klik op BESTELLING AFRONDEN. Vul je adresgegevens in, voer eventueel je kortingscode toe, kies je betaalmethode en voilá, het is geregeld!

2.2. Waar vind ik meer informatie over het product?

Als je bij een productpagina bent kan je verder naar beneden scrollen. Daar vind je alle specificaties, zoals maatvoering en stofsamenstelling. Bekijk ook zeker even de filmpjes die bij de meeste producten zijn toegevoegd. Zo krijg je een goed beeld over de pasvorm. Meer informatie nodig? Of wil je graag (maat)advies? Wij staan altijd voor je klaar. Vul het contactformulier in, mail naar lynn@dfordancewear.nl of bel!

2.3. Help! Het product dat ik wil is uitverkocht.

Ik vrees 'm ook altijd; de melding dat een product is uitverkocht. Maar hoe weet jij nou of je product terugkomt op voorraad? Wij hanteren eigenlijk een bepaalde stelregel; alle items uit de vaste collecties (ICONIC, JAZZ, BALLET, CONTEMPORARY, LATIN & HIPHOP) blijven terugkomen. Is 'ie nu niet op voorraad? Dan kan je 'm vaak al pre-orderen. De levertijd staat er dan bij. Shop je een product uit de OPRUIMING? Voor deze geldt altijd; op = op! So buy now or cry later ;)

3. BETALEN
3.1. Er ging iets mis met betalen. Moet ik nu opnieuw bestellen?

Op het moment dat je náár de betaling toegaat, is in principe je order bij ons al binnen. Ongeacht of je de betaling afbreekt of er een storing is. Onze orderbevestiging, die je per mail krijgt, is daarin heel belangrijk. Heb je die ontvangen maar is je betaling niet gelukt? Geen probleem! Je spulletjes zijn gereserveerd en je kan dan op een andere maniier betalen. Mail ons gerust even, dan sturen we je meteen de link om de betaling opnieuw te doen (lynn@dfordancewear.nl of vul het contactformulier in).

3.2. Met welke betaalmiddelen kan ik betalen?

De volgende betaalmiddelen worden geaccepteerd:

  • iDEAL
  • Bancontact
  • Paypal
  • Mastercard
  • VISA
  • Maestro
  • Belfius
  • KBC
  • ING Homepay
  • Sofort
3.3. Kan ik ook achteraf betalen?

Ondanks dat er genoeg mogelijkheden en apps voor ons beschikbaar zijn om 'achteraf betalen' mogelijk te maken, hebben wij er bewust voor gekozen dit niet als betaaldienst aan te bieden.

Waarom? Achteraf je bestelling betalen omdat je loon nog een paar dagen op zich laat wachten óf omdat je in de trein zit en niet je reader oid bij hebt, zou natuurlijk fantastisch zijn. Minder fantastisch is het als je net een flinke bestelling hebt geplaatst en er bijvoorbeeld een paar dagen later je wasmachine stuk gaat. Wat nou als je dan in de financiële problemen komt? Voor ons, als bedrijf, zijn wij altijd gegarandeerd van ons geld. Maar jij zou dan wel in aanraking komen met het incassobureau van het bedrijf dat het achteraf betalen als dienst aanbiedt. Dit is iets waar wij ons niet goed bij voelen.

Voordeel; alle items uit de vaste collecties (dus NIET de opruimingsartikelen) blijven altijd terugkomen. Grijp je er nu naast, maak je dan geen zorgen. Het kómt terug. 

Vind je achteraf betalen fijn omdat je ons nog niet kent en je je zorgen maakt over de kwaliteit, leverbetrouwbaarheid of iets anders? Je mag ons altijd even bellen of mailen. Leren we elkaar kennen :)

3.4. Ik heb geen orderbevestiging ontvangen. Wat nu?

Op het moment dat je op de 'betaalknop' drukt, komt bij ons direct je bestelling binnen. Een fractie later ontvang jij normaliter je orderbevestiging in het door jou opgegeven mailadres. Niet binnen? Check eerst je ongewenste mail of spam. Zit 'ie daar ook niet in? Dan kan er bijvoorbeeld iets mis gegaan zijn met het invullen van je mailadres. Een foutje is immers snel gemaakt (tenminste... ik maak ze snel!). Mail (lynn@dfordancewear.nl) ons dan even. Dan kijken wij het voor je na.

4. VERZENDEN
4.1. Wat zijn de verzendkosten?

Voor verzendingen binnen Nederland, betaal je 5,50 euro. 
Voor verzendingen naar België, betaal je 6,75 euro.
Is je totale bestelbedrag bóven de 75,00 euro? Dan betalen wij jouw verzendkosten.

4.2. Waarom is de verzending niet altijd gratis?

Mijn vriend vertelde me nog dat ik me niet hoef te verdedigen over onze verzendkosten. Toch wil ik dat wel doen. Want transparantie en openheid is erg belangrijk voor mij.
Wij zijn een heel klein bedrijf dat alles uit én mét heel veel liefde doet. We hebben een paar kernwaarden binnen ons bedrijf; we willen absolute topservice bieden die heel persoonlijk is en onze kwaliteit moet de hoogste standaard hebben. En we weten allemaal; kwaliteit is niet goedkoop. Omdat we een dansmerk voor iedereen willen zijn, vinden we het belangrijk dat de prijzen laag blijven. Daarom verrekenen wij NIET onze verzendkosten door in onze prijzen, maar vragen wij jou om de prijs die wij er ook zelf voor betalen (en dat is dus al een lagere prijs dan normaal), te betalen. Alleen boven de 75 euro betalen wij volledig jouw verzendkosten.

4.3. Ontvang ik een Track&Trace?

Jazeker! Op het moment dat het pakketje hier de deur uitgaat, ontvang jij automatisch een Track&Trace e-mail. Je kan dan precies volgen waar je pakketje is en wanneer je het kan verwachten. Ben je niet thuis? Via PostNL kan je in veel gevallen ook een ander bezorgmoment kiezen. Is de postbode al geweest? Dan zal er een briefje in je brievenbus liggen met daarop een nieuwe datum óf afhaallocatie.

5. RETOURNEREN & RUILEN
5.1. Kan ik mijn artikelen ruilen of retourneren?

Ja, dat kan zeker! Die ene trui kan namelijk toch niet zo mooi staan als je had gehoopt of dat maatje kleiner was toch wat beter geweest. Via je account kan je een retourlabel aanvragen. Houdt er rekening mee dat dit handmatig werk voor ons is en dat het dus max. 24 uur kan duren voordat je je label in je mailbox hebt zitten. Geen account? Mail even naar lynn@dfordancewear.nl. Dan regelen wij dat het label in jouw mailbox komt. 
Wij hanteren een retourtermijn van 30 dagen. Retouren die ná deze periode worden aangevraagd worden niet in behandeling genomen.

Wil je je geld terug? Na ontvangst van je retour hebben wij maximaal 10 werkdagen nodig om je retour te verwerken en over te maken. Meestal gaat dat heel veel sneller. 

Wil je ruilen? Lees hieronder dan even de voorwaarden.

5.2. Wat zijn de kosten voor retourneren?

De kosten voor het retourneren belasten wij één op één door. Dat wil zeggen; voor Nederland kost dat 5,50 euro. Voor België (helaas) 11 euro. 

Je kan er ook voor kiezen om zelf je retour te regelen. Je kan het pakketje gewoon afgeven op het postkantoor en zelf je verzendservice kiezen. Wij raden je wel aan om een Track&Trace te vragen zodat je zelf in de gaten kan houden of het pakketje al bij ons binnen is.

Er is één uitzondering op de retourkosten. Als je mij vantevoren mailt voor maatadvies, en ik blijk er naast te zitten met de maat die ik je aanraad, dan betaal ik je verzendkosten. Dus twijfel je tussen maten? Mail vooral even naar lynn@dfordancewear.nl.

5.3. Waarom is jullie retourservice niet gratis, zoals bij veel grote webshops wel?

Allereerst; wij zijn een klein merkje (we zijn maar met z'n tweetjes als je de hond niet meerekent ;) ). We doen alles zelf en het is niet dat we rijk worden door wat we doen. Eén van de allerbelangrijkste dingen van ons merk is dat we betaalbare danskleding willen aanbieden. Dat is ook de reden waarom we niet in winkels te koop zijn. Onze kleding zou dan ruim 1,5x zo duur worden! Want; de winkelier moet er wat aan verdienen en wijzelf natuurlijk ook.

Eén van de duurste posten van een webshop zijn de retouren. Stel je voor dat je een sweater van 37,95 euro wilt kopen, maar je twijfelt tussen een S of een M. Je koopt ze beiden en wij versturen het dan gratis (want boven de 75,00 euro) naar je toe. Je past en wat blijkt; de S zit het beste. Als je dan gratis zou gaan retourneren en je woont in België, kost dat ons 11,00 euro. Ook moeten wij de M controleren of hij nog verkoopbaar is, opnieuw inpakken, inboeken in de voorraad... Laten we voor de grap die kosten nog maar even niet meerekenen. Wij zouden jou dan 34,95 euro retourneren. Maar wij hebben ook al de verzendkosten (6,75 euro betaald - want door de omvang van je bestelling gratis!) én betalen ook nog eens 11,00 euro voor de retourkosten. Kortom; alleen al aan de postbode zijn wij 17,65 euro kwijt. Dat is méér dan dat wij op die sweater die jij gehouden hebt, verdienen. Kortom; het kost ons geld en het levert ons 0,00 euro op.

Daarom vragen wij geld voor onze retourservice :) Er zitten wel twee uitzonderingen op; vraag je mij om maatadvies en ik zit er naast. Dan betaal ik je retour. Tref je productiefout aan? Dan spreekt het voor zich dat wij dan ook je retourkosten betalen. Wanneer je een omruiling doet, betalen wij overigens altijd de kosten van ons naar jou!

5.4. Oké, ik wil ruilen. Hoe werkt dat?

Als je een andere maat van het product wilt, dan kan je dit aangeven op je retourformulier. Je kan niet het ene product omruilen voor een totaal ander product. Als je retour hier binnen is, zorgen wij ervoor dat je nieuwe maat gratis en vaak nog dezelfde dag naar je verzonden wordt. Is je product niet meer op voorraad? Als het nog wel weer binnen gaat komen, brengen we je daarvan op de hoogte en vragen we je of je hier op wilt wachten. Is het sowieso uitverkocht en komt het niet meer terug? Dan ontvang je van ons een credit.

5.5. Ik heb geen retourformulier in mijn pakketje zitten.

Geen probleem! Als je mij even mailt (lynn@dfordancewear.nl) zorg ik ervoor dat je er eentje krijgt.

6. PRE-ORDER
6.1. Wat is een pre-order?

Een pre-order artikel is een product dat we niet in ons magazijn op voorraad hebben liggen. Deze producten worden dan ook op maat, en speciaal voor jou, door ons gemaakt. Een gedeelte van onze productie hebben we namelijk in eigen hand. Daardoor kunnen we ze ook redelijk snel leveren. 

6.2. Wanneer kan ik mijn pre-order verwachten?

In de omschrijving bij het product (bovenaan) staat altijd de levertijd. Dit is een verwachte levertijd. Immers, wij zijn afhankelijk van onze producenten. Gelukkig hebben wij ook een gedeelte van de productie tegenwoordig in eigen hand. Super fijn! Hierdoor kunnen we sneller leveren. In de meeste gevallen geldt een levertijd van 5 tot 8 dagen op pre-orders. Ze worden met liefde voor jouw door ons gemaakt.

6.3. Wordt mijn pre-order apart verzonden?

Nee, wij verzenden je complete pakketje in één keer. Oók als er producten zijn die wel op voorraad liggen. 

Contact informatie

DforDance B.V.
Adres Holstraat 65
Postcode 5654 BN
Plaats Eindhoven
Land Nederland
Telefoon 06 1861 9299
E-mail info@dfordancewear.nl